بازاریابی

مشاوره مارکتینگ و توسعه بازار کیست ؟

ارائه یک تعریف دقیق از مارکتینگ و مشاوره مارکتینگ و توسعه دهنده خلاق کسب و کارشاید کمی سخت باشد ولی در این مقاله کوشیده ایم تا بهترین و روان ترین تعریف را به شما ارائه دهیم. پس با ما همراه باشید.

سوالاتی که در این مقاله به آنها پاسخ خواهیم داد:

  • مارکتینگ یعنی چه؟
  • چگونه مارکتینگ یاد بگیریم؟
  • مشاور مارکتینگ و توسعه بازار کیست؟
  • دلیل نیاز کسب و کارها به یک مشاور مارکتینگ و توسعه بازار
مشاوره مارکتینگ و توسعه بازار کیست ؟
آرش قزل 
چگونه مارکتینگ یاد بگیریم؟
arashghezel.ir

مارکتینگ یعنی چه؟

کتاب مدیریت بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر یکی از بهترین منابع موجود در تعریف و آموزش بازاریابی است که به دید بسیاری از صاحب نظران، بهترین تعریف از مارکتینگ را ارائه می دهد.

کاتلر در این کتاب می گوید که بازاریابی یک هنر و دانشی است که با آن می توانید ارزش ها و فرصت های شغلی و تجاری را کشف کنید؛ هنری که در عین تامین نیازهای بازار هدف، سود به همراه دارد. در بازاریابی خواسته های بازار یا جامعه هدف تشخیص داده می شود؛ در واقع این نیازها برطرف نشده اند و بازار به آنها نیاز دارد. حالا بازاریابی حجم این نیاز و سودی که به دنبال دارد را برآورد میکند و بهترین بخش بازار را برای ارائه نیاز تشخیص داده، حالا خدمات یا محصول مورد نظر را به این بخش ارائه می دهد.

چطور مارکتینگ یاد بگیریم؟

همانطور که گفتیم؛ مارکتینگ یک هنر است و هنر بدون مهارت به دست نمی آید. بنابراین اگر می خواهید یک فوق ستاره بازاریابی شوید، باید دو اصل مهم را همیشه به خاطر داشته باشید؛ یکی اینکه خلاقانه فکر کنید و دیگری ذهن تحلیلی فعالی داشته باشید.

تفکر خلاقانه یعنی اینکه هر روز اطلاعات خود را آپدیت کرده و برای فروش محصولات یا عرضه خدمات خود همواره بر اطلاعات یا روش های قدیمی اتکا نکنید. امروزه در عصر ارتباطات و تکنولوژی، همه چیز با سرعت نور در حال تغییر است و بازاریابی در دنیای امروز یعنی خلاقیت و نوآوری!

یکی دیگر از مهم ترین اصول بازاریابی که باید بدانید، داشتن ذهن تحلیلی فعال است. باید معنی و مفهوم اعداد و ارقام و آمار به دست آمده را بدانید وگرنه باید منتظر ضررهای بزرگ باشید.

برای یادگیری مارکتینگ می توانید به سراغ دوره های آموزشی آن بروید. در این دوره ها به عنوان کارآموز یا هنرجوی مارکتینگ با اصول کار، چالش های آن و همه چیزهایی که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای نیاز دارید را یاد می گیرید. در ادامه درباره دوره های آموزش مارکتینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشاور مارکتینگ و توسعه بازار چه شخصی می باشد؟

یک شخص آگاه، متخصص و حرفه ای در زمینه بازاریابی است که با تکیه بر دانش و تحصیلات آکادمیک خود به شما در زمینه مارکتینگ مشاوره اصولی می دهد. مشاور مارکتینگ کسی است که به خوبی شرایط کنونی بازار، رقبا و نیازهای مصرف جدید مصرف کننده را می شناسد و به خوبی از ترندهای کنونی باخبر است.

در دنیای امروز که رقابت تنگاتنگی میان کسب و کارها وجود دارد، مشاوره در زمینه بازاریابی با یک مشاور مارکتینگ یا توسعه بازار می تواند بیزنس شما را از خطرات نجات دهد.

مشاور مارکتینگ وظیفه دارد که با تکیه بر دانش، مهارت، خلاقیت و تجربه خود مسیر بازاریابی شما را به سویی هدایت کند که کمترین ریسک و بیشترین سود را برایتان به ارمغان آورد.

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که وظایف مشاور مارکتینگ یا توسعه بازار چیست؟

با این توضیح تا حدودی با وظایف یک مشاور مارکتینگ یا توسعه بازار آشنا شدید. در صورتی که قصد دارید بیشتر در این زمینه بدانید با ما همراه باشید.

دلیل نیاز کسب و کارها به یک مشاور مارکتینگ و توسعه بازار

چرا به مشاور کسب و کار نیاز داریم؟ همانطور که گفتیم؛ مشاور مارکتینگ یا توسعه بازار کسی است که در زمینه بازاریابی تجربه علمی و عملی دارد. وی روش های نوین بازاریابی را می شناسد و می تواند با مدیریت و راهنمایی درست، کسب و کار شما را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

به طور کلی اگر می خواهید بازاریابی قوی و اصولی داشته باشید؛ حتما به مشاور مارکتینگ نیاز خواهید داشت. در وضعیت کنونی که بسیاری از کسب و کارها به دلیل شرایط بد اقتصادی دچار ضررهای سنگین می شوند، عاقلانه ترین کار این است که به تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتری تکیه کنید تا از این طوفان بلا به سلامت عبور کنید و یکی از اصول اولیه مارکتینگ، مشاوره با یک مشاور بازاریابی است.از دلایل اصلی که به یک مشاور مارکتینگ یا توسعه بازار نیاز دارید:

  • پیشگیری از ورود ضررهای غیر قابل جبران
  • جلوگیری از تصیم گیری های غیرمنطقی یا با ریسک بالا
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • واکاوی و شناسایی مشکلاتی که در درون مجموعه شما وجود دارد ولی خودتان از آن بی اطلاعید یا نمی توانید به حل آن بپردازید.
  • شناخت استراتژی، راه و روش ها و… برای فروش و کسب سود بیشتر
  • بالا رفتن شانس رقابت در بازار
  • مشاور مارکتینگ با یک برنامه ریزی درست و اصولی موجب بالا رفتن روحیه و هدفمندی در کارکنان و مدیران یک کسب و کار خواهد شد
  • گسترش دادن شبکه اطلاعات
  • و در نهایت شناساندن برند شما به بازار و تثبیت آن

در ادامه به بررسی تعدادی از پرتکرار ترین سوالات شما در زمینه مشاور کسب و کار پرداخته ایم:

چه کسی بهترین مشاور کسب و کار است؟

کسی که دانش، آگاهی و مهارت کافی در این زمینه دارد، بهترین مشاور مارکتینگ خواهد بود. بهترین مشاور مارکتینگ کسی است که خودش کارآفرین بوده و با چالش های بازار آشنا باشد.

  • هزینه یک مشاور مارکتینگ چقدر است؟

میزان حقوق و مزایایی که به یک مشاور مارکتینگ تعلق می گیرد به مواردی زیر بستگی دارد:

سابقه کار و میزان تجربه، خدماتی که موظف به انجام آن در شرکت شماست، نوع کسب و کار شما، مسئولیت هایی که به مشاور محول شده و مواردی از این قبیل.

  • برجسته ترین ویژگی هایی که یک مشاور کسب و کار باید داشته باشد؟

تحصیلات آکادمیک در زمینه مدیریت و بازاریابی و داشتن دانش کافی و اطلاعات به روز، تجربه کافی، آشنایی با جدید ترین روش های مارکتینگ، شناخت بازار و نیازهای آن، شناخت کسب و کار شما و نوع محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، داشتن خلاقیت و مهارت کافی در زمینه بازاریابی و…

https://arashghezel.ir
ارش قزل مارکتینگ
فروش اجرا بازاریابی
  • چگونه یک مشاور مارکتینگ خوب پیدا کنیم؟

مجموعه های مشاوره که در تهران یا شهرستان ها فعالیت می کنند، می توانند به شما یک مشاور خوب و متخصص در حیطه کاری تان معرفی کنند. این مشاور به شما در زمینه کسب و کارتان مشاوره داده و یک مسیر درست و اصولی پیش پای شما می گذارند.

حالا با این توضیحات به خوبی مارکتینگ، مشاوره مارکتینگ و اهمیت آن در سودآوری و کسب اعتبار برای کسب و کارتان آشنا شده اید.

کلام آخر: در این مقاله به بررسی مارکتینگ و مشاوره بازاریابی پرداختیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید

Related posts
بازاریابی

نسل های ایکس X وای Y زد Z در یک نگاه

بازاریابی

چگونه اهداف بلندمدت بازاریابی برای کسب و کار خود تعیین کنیم؟

بازاریابی

استراتژی بازاریابی  B2B در دوران کرونا و پساکرونا

برای بروز ماندن در حوزه توسعه خلاق کسب و کار در خبرنامه من عضو شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Worth reading...
چگونه اهداف بلندمدت بازاریابی برای کسب و کار خود تعیین کنیم؟